dag 2 - Reisverslag uit Haifa, Israel van Renate en Jorieke - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Haifa, Israel van Renate en Jorieke - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate en Jorieke

31 Januari 2010 | Israel, Haifa

Hallo allemaal,

Hier dan ons verslag van zaterdag:

We begonnen zeer relaxt met ontbijt, het weer was bewolkt maar wel aangenaam qua temperatuur. Deze dag zijn we richting het meer van Galilea gereden. De eerste plaats die we gaan deze was: Tabgha, geleden aan de noord westzijde van het meer, hier is de plaats waar de wonderbare spijziging heeft plaats gevonden (4 broden en 2 vissen) Marcus 6:30-44.

De plaats zelf stelde niet veel voor, maar het idee dat Jezus daar heeft rond gelopen is wel bijzonder.

Daarna gingen we op weg naar Karpernaum, wat we daar konden zien was het huis van schoonmoeder van Petrus. En de synagoge en oude opgravingen van de woonplaats uit die tijd. Jezus heeft hier veel wonderen gedaan, bijv. genezing van dochtertje van Jarïus.
Lees ook Marcus 1:21-31.

Daarna hebben we heerlijk geluncht Renate heeft een petrus vis op en ik had kabab.

Toen zijn we gaan de berg der zaligsprekingen geweest helaas was de locaties wat afgezet, maar het idee dat daar 5000 mensen konden zitten en dat Jezus daar onderaan vanaf het meer zo de mensen kon toespreken, ongelofelijk.

En uiteraard een rondvaart over het meer.

Savonds hebben we heerlijk gegeten, helaas heeft de groep ons buitengesloten omdat wij te laat waren (1 min.) Maar dat hebben de dag erop (vandaag) weer goed gemaakt.

Groetjes Jorieke en Renate

• 31 Januari 2010 - 19:12

Rita Timmerman:

Fijn te horen en te zien dat jullie het goed hebben daar. Lijkt me zeer indrukwekkend. Geniet ervan.

Groetjes Rita

• 01 Februari 2010 - 10:04

Jolande Ruis :

Wat geweldig om zo een beetje inzicht te krijgen op jullie fantastische reis
    en kan ik natuurlijk ook onze ilona een beetje zien

Hartelijke groet uit Epe

Jolande Ruis ( moeder Ilona )

• 01 Februari 2010 - 12:44

Erma:

he hallo daar passen jullie ook een beetje op mijn moeder
    of past ze meer op jullie
    zo is ze namelijk
    veel plezier daar en ik zal zeker af en toe even kijken hoe het met jullie gaat vind het fijn om te zien dat jullie goed aangekomen zijn daar
    gr erma

• 01 Februari 2010 - 15:34

Jacquelien Kooistra:

Wat leuk om een reisverslag vanuit Israel te lezen. En dan zoeken op de foto's of mijn moeder en andere bekenden ook op de foto staan.

Een hele gezegende tijd samen in Israel!

Groetjes
    Jacquelien Kooistra

• 01 Februari 2010 - 18:26

Maarten En Joke:

Mooie foto`s, probeer wat meer foto`s van de groep te maken wat dichterbij, voor iedereen leuk.

Nog een fijne dag in haifa, en een goede reis morgen door de woestijn, pas op voor de kameel.

liefs Pa en Ma, groeten aan de rest.

• 01 Februari 2010 - 18:33

Winandi Ebbers:

Hallo daar. Bijzonder om jullie reisverslag te lezen! Het lijkt me erg indrukwekkend. wil je onze pa Rijneveld de groeten doen en 2 tantes en een oom? (wat een bekenden he;-)Groetjes Maarten, Winandi, Diebert, Myrna en Louise

• 01 Februari 2010 - 19:10

Gerald En Petra:

Wat leuk dat we op deze manier gelijk mee kunnen genieten van jullie ervaringen in Israël. En mede door de foto's krijgen wij ook een indruk hoe het daar is. We blijven jullie zeker volgen.